15 Kasım 2009 Pazar

Maymunluk Bilinci

Şimdi şöyle bir konu var: “Maymun mu insanın bokundan düşmüştür yoksa insan mı maymunun?” Günümüz bilim insanları bu meseleyi şık olsun diye evrim teorisi ile adlandırmışlardır (bok yeyin emi). Nedeni anlaşılamayan bir sebeple bu delioğlanlar insan ırkının maymunlardan geldiğini iddia etmektedirler, mevzu bu hafız. Bu bilim adamlarının “maymun olmak” istekleri sanırım empati yeteneklerinin bir sonucu olabilir gibime geliyor.
Fakat bence maymunlar bu durumdan hiçte hoşnut değil gibiler.Yani bi düşününce insan…Şimdi ormandaki bütün gergedanlar yahut mamutlar çıkıp gelseler kapımıza dikilseler “ Muhtar yolladı bizi.Biz insan ırkından geliyormuşuz.Burası artık bizim.Sittirin gidin buralardan.”deyiverseler olur mu? Olmaz. Hiç hoş değil.Kurduğumuz bu empatik kuntik mantık aslında bizi çözüme götürmekte gibi.
Bence maymunlar hareketlenmeli.Bu gidişe bir dur demeliler diye düşünüyorum.Maymunlar cemiyeti “Maymunluk”diye bir genelge yayınlasalar ve “açılıma karşıyız” diyerek te sokaklara dökülseler. “Siktirin gidin ne güzel insan insan yaşıyorsunuz, sıçtığınız yer belli, öptüğünüz kadın belli bizde ki gibi “hadi şuraya bırakayım, hadi şuna bi bineyim” ilkelliği yok. İyisiniz olum.Gidin lan bu köyden” deseler ya İsviçreli bilim insanlarına. ”Bok var sanki maymunuz biz diyosunuz.Bak Nuri Bilge ne güzel mecaz yapmış filminde.Örnek alın lan biraz insan hayvanları!” diye veryansın yapsalar bu İsviçreli bilim adamlarına.Ne göt olurdular değil mi? O yüzden bende biraz susarım hani.
Bilinç aktı okur.
Napayım?
Gachayım.

“Heyecanlısın biliyorum”

3 Ekim 2009 Cumartesi

Kafalar güzel iken.

“Zor kadın yoktur, aptal erkek vardır” Klişeler de işe yarar.
Vodka’nın dibine vurmaktayız. Kafalar super beton. Fakat benim kolpa beynim yine bişeyleri anlamsız bulmakta. Neden her içki muhabbeti kadın üzerine kurulur ki? “Çok mu önemsiyoruz lan” diyorum. “Olum bi kere 9 ay boyunca annenin karnında yaşadın lan, biz erkekler kadınlara muhtaç varlıklarız” der Eray. “7 ay yaşadım ki ben” derim. Beşincileri fondipleriz bu arada. Buna “fondik” diyen insanlar var bu ülkede. “Niye zor lan bu kadınlar” diye aklımdan geçiririm. Ki Eray o anda supersonik bi şekilde aklımı okur ve “Aslında kadınlar zor değil, sadece biz erkekler biraz malız” der. Sanırım içki kafası dedikleri bu olsa gerek, bildiğin toplu bilinç boku işte. İşgüzarım evet. “Zor kadın yoktur, aptal erkek vardır” derim ben. 70’liğin diplerindeyiz artık. Bir yandan pcden kopup gelen Tom Yorke’un içli sesi…”Don’t get any big ideas, they’re not gonna happen”. “Ulan bende aynı şeyi dedim. Keriz gibi niye klişeye giriyosun olm” der Eray. “Klişeler de işe yarar be çocuk” derim. Ağzımda hissettiğim kanın bakır tadı…

"Biliyorum heyecanlısın".

Bitti.